söndag 23 november 2003

Tvätta fönster...

Bara är tvungen att dela med mig av mitt nya lilla äventyr som
heter "Tvätta fönster" Eftersom jag i helgen insåg att det såg ut
som att det alltid var dimmigt ute bestämde jag mig för att tvätta
fönster i lördags (aldrig gjort förr). Fram med spann, trasa och en
sån manick man skrapar rutor med (låna av grannen... inte en chans
att man äger en sån själv ju). Tog sovrummet först och jävla va bra
det blev... Man såg ju hur mycket som helst ut ju... hehehe
Växerna fick ljus på sig för första gången sedan man köpte dom..
(Kanske därför som dom flesta tappat sina blad... hmmm)
Turen hade kommit till vardagsrummet. Vardagsrummet ligger mot gatan
och när man satt där i fönstret och putsade för fullt kom det tre
stycken sånna där varelser på 24-25 år, men svarvade kroppar och
trippand gång, förbi... Man gjorde ett litet uppehåll i putsningen
och följde dessa ögonmagneter med blicken, samtidigt som man klädde
av alla tre i fantasin...
Men allt eftersom dom förflyttade sig ner för gatan lutade man sej
längre och längre ut, och till sist hände det klassiska...
Tyngdlagen satte in och man flög ut genom föstret... rakt ner i rabatten
nedan för. Folk som hörde fallet vände sig om lagom nog för att se
hinken full med vatten träffa en rakt i skallen, där man låg som ett
fån i jorden... *suck* Nu lär man väl gå under namnet
*Han-som-trilla-ut-ur-fönster-och-ner-i-rabatten* ett par månader
i den här jävla stan. Men men... eftersom jag lärt mig att inte
skämmas så la jag bara upp ett jordigt leende och vinka lite åt dom
tre, som skrattade så dom höll på att trilla....
Träffade grannen när man asade sig in igen. Han hade tydligen sett
alltihop med tanke på att han skratta så han var blå i hela huvudet.
Ja ja... folk mår bra av att skratta har jag hört.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar