måndag 7 mars 2005

Återfunnen cykel...

Jippi... För ca 3 veckor sedan så hittade jag min cykel. *LerStort*.
Som jag saknat dej kompis. Den stog utan barnstol vid en busshållplats.
Jösses vad man skulle vilja ha tag i den jävlen som tog den. Hur som
helst så självklart skulle jag ha den med mig och gav mig in på att
cykla med två cyklar samtidigt.... Och det gick... *Leeeeeeeeeer*
Inte en ända gång trillade jag när jag cyklade... Det var inte förrän
jag kom fram till jobbet som det blev lite "välta" eftersom jag inte
har någon fotbroms på den lånade cyklen..
Men det var faktiskt lugnt. Så jag började undra om det verkligen var
min cykel...
Fast det visade det sig att det visst de var, för sedan jag nu för 3
veckor sedan hittade den har jag vält 4 gånger... Ordningen återställd.
Kom här om dagen och skulle svänga i en T-kurva inte så långt ifrån
där jag bor. Det visade sig att det var en hel del jävla halt där i
den jävla kurvan. Jag kasade på häcken över halva vägen...
och cyklen med. Det som måste sett kul ut är att på andra sidan vägen
är det en lång backe ner till ett ålderdomshem, och cyklen som åkte
över hela vägen fortsatte "cyklandes" ner för hela den jävla backen.
Den hade lixom lyckats "ställa" sig upp igen den dumma dumma cykel
satan... Fast när jag själv kom upp på fötterna och såg min blåa dum
cykel fortsätta där ner för backen så sa jag faktiskt för mig själv
"- Thats my bike... You go girl, you go" Man var nästan lite stolt
över den dumma jävlen...
Tur att det inte var några "penisar" ute på rullator eller nått sånt
för då hade den säkert klippt en och annan, och man hade åkt på
skadestånd eller nått... hehehe
Nä hon la sig så fint i en liten häck där nere....
Vi har det faktiskt rätt kul hon och jag... *LerGott* Även om hon har
en förmåga att jävlas rätt bra med mig ibland.
Som i torsdags förra veckan då hon och jag var och handlade på nått
ställe på andra sidan stan (typ 4 km hemifrån) När jag kom ut där med
två tunga jävla påsar så hade "hon" gett sig fan på att jag inte
skulle få upp låset... Vi snackar ispropp nu... jag eldade och eldade
på det förbannade låset med en tändare, men inte en chans att det skulle
gå att öppna inte....
Fick asa skrället ända hem med två tunga mat påsar. Sen när man kommer
hem till slut så där lagom härligt irriterad möter man grannen som
utan att tänka sig för kläcker ur sej
- Du, lås upp cyklen så går det mycket lättare...
Kan ju meddela att han hann in i sin bilen utan allt för mycket snö i ansiktet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar