lördag 18 maj 2013

Whiskey

Whiskey är livets dryck...
Var ute o fiskade en gång och maskarna jag använde som bete, tog slut...
Då såg jag en huggorm med en liten groda i munnen. Snabbtänkt som man är tog jag huggormen bakom huvudet..
(tänkte ju som så att den kan ju inte bita mig med en groda i flabben)
Så jag lirka ut den lilla grodan jag tänkt använda som bete men sen kom problemet.... Hur ska jag släppa huggormen utan att den biter mig....

Jo... Jag tog lite whiskey och hällde i munnen på den... hehehehe...
Redan efter runt 30 sek så rulla den med ögonen och blev helt mjuk i kroppen, och jag kunde enkelt bara släppa den i gräset...

När jag sen suttit där och fiskat 10-15 min till så kände jag något som strök mig runt benet.... Tittade ner och där var huggormen igen.... Nu hade den två groder i munnen... :)))

Som sagt... Alla älskar Whiskey...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar